- Is dit product werkelijk 100% glutenvrij?
De taarten, muffins, cupcakes en luxe broodjes zijn 100% glutenvrij en worden gebakken in een glutenvrije omgeving. De bakkerij verwerkt alleen glutenvrije producten en er is dus geen risico op besmetting met gluten.
|
- Bevat het ook geen lactose of andere allergenen?
De producten bevatten melk, suiker en boter. Ze zijn alleen glutenvrij. Het staat uitdrukkelijk in de omschrijving staat wanneer het product ook suikervrij en/of vegan is. - Waar zie ik welke ingredienten/smaakelementen er in een product zitten?
Alle producten hebben reeds smaak elementen in de naamstelling (bijvoorbeeld veel chocolade cupcakes) en verder kan je kijken in de smaakomschrijving op de pagina bij ieder product. Je kan ook selecteren op smaakelementen op de assortimentspagina en dan krijg je een overzicht van alle producten die de geselecteerde ingredienten hebben. Goed om te weten: Vegan en glutenvrije producten zijn geheel vrij van sporen van niet vegan ingredienten en gluten. Echter, in de bakkerij wordt wel gewerkt met noten varianten (dezelfde oven etc.). Sporen van noten kunnen we in deze gevallen dus helaas niet 100% voorkomen. - Hoe zorg ik ervoor dat mijn bestelling vrij van noten is?
Vegan en glutenvrije producten zijn geheel vrij van sporen van niet vegan ingredienten en gluten. Echter, in de bakkerij wordt wel gewerkt met noten varianten (dezelfde oven etc.). Sporen van noten kunnen we in deze gevallen dus helaas niet 100% voorkomen. - Hebben jullie ook vegan producten?
Sommige producten zijn al specifiek vegan in de omschrijving. Mocht je een ander product ook in een vegan of een andere variant willen, stuur dan een mailtje naar info@glutenfreedreams.nl met je verzoek. We gaan dan samen kijken wat er mogelijk is.
|
- Zijn er biologische en/of vegan varianten beschikbaar?
Alle producten worden zoveel als mogelijk met verse en biologische producten gemaakt. In onze optiek verbeterd dat namelijk de smaak. Sommige producten zijn al specifiek vegan in de omschrijving. Mocht je een ander product ook in een vegan of een andere variant willen, stuur dan een mailtje naar info@glutenfreedreams.nl met je verzoek. We gaan dan samen kijken wat er mogelijk is.
|
- Hoe smaakt het vergeleken met ‘normale’ bakkerijproducten?
Gebak moet een beetje overdaad en luxe zijn, het moet je dat kleine beetje decadente gevoel voor je ziel geven. Volgens mij moeten glutenvrije muffins, cupcakes en luxe broodjes er daarom minstens net zo mooi uitzien als gluten gebak en zeker zo lekker, zo niet lekkerder. Ik werk het liefst met verse producten, biologische producten indien voorradig.
|
- Hoe is de beschikbaarheid: online bestellen, lokale winkels, levering?
Het gebak en de broodjes zijn online te bestellen in de webshop en worden bezorgd. Let op het bezorggebied: we bezorgen momenteel alleen binnen de cirkel Amsterdam, Amstelveen, Utrecht, Amersfoort, Almere.
|
- Wat kost het, en hoe verhoudt de prijs zich tot supermarktproducten?
De Cupcakes kosten tussen €3,50 en €4,30 per stuk en kunnen in een veelvoud van 6 worden besteld. De Cupcakes kunnen ook in een mini versie besteld worden en gaan dan per 12, geef dit aan in de ‘opmerking’ sectie van je bestelling. De Muffins kosten €3,75 per stuk en kunnen in een veelvoud van 6 worden besteld. De luxe broodjes en taarten kosten tussen €9,95 en €45,- afhankelijk van het product. In de supermarkt zijn nog weinig glutenvrije verse gebakjes of luxe broodjes verkrijgbaar. Onze prijsstelling verhoudt zich goed tot andere aanbieders in het glutenvrije domein en wijkt niet veel af van ‘normale’ bakkerijproducten. Glutenvrije producten zijn over het algemeen iets duurder dan ‘normale’ bakkerijproducten door de aard van de gebruikte ingrediënten die iets duurder zijn dan gluten bevattende ingrediënten.
|
- Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Omdat de cupcakes, muffins, taarten en luxe broodjes kwetsbaar zijn worden deze niet met PostNL, DHL etc. verzonden. Om ervoor te zorgen dat alles in goede orde bij je aankomt werken we met onze persoonlijke bezorgservice. We maken hiervoor een planning op basis van de binnengekomen bestellingen. De bezorging wordt met je afgestemd na de ontvangst van je bestelling afhankelijk van je wensen en de planning van de binnengekomen bestellingen. Je ontvangt hiervan een e-mail op de dag van je bestelling en één de avond voor de levering met een geplande levertijd en het mobiele nummer van de bezorger. We doen ons best de afgesproken tijd te realiseren. Indien sprake is van onvoorziene omstandigheden neemt onze bezorger contact met je op. Wanneer je afwijkende wensen hebt doen we ons best rekening te houden met je wensen. Neem hiervoor contact met ons op. - Ik wil graag een factuur van mijn bestelling
Na je bevestigings-e-mail ontvang je standaard een factuur van je bestelling. - Hoe lang van tevoren moet ik bestellen?
We bakken alles op bestelling. Wanneer je bestelt gaan wij aan de slag! Bestel daarom minimaal 48 uur van tevoren om zeker te weten dat de planning van je bestelling gaat lukken. Heb je een spoedbestelling neem dan even contact met ons op via de mail, WhatsApp of bel ons even dan gaan we kijken wat er mogelijk is in de planning. - Ik heb geen bevestigings-email ontvangen van mijn bestelling. Wat moet ik nu doen?
Neem in dat geval even contact met ons op via WhatsApp of bel ons even. Waarschijnlijk zit er een typefoutje in je mailadres, wij kunnen die voor je aanpassen. - Tot wanneer kan ik wijzigingen aanbrengen in mijn bestelling?
Tot 48 uur voor de geplande datum van levering kunnen wijzigingen worden aangebracht. Daar wij alles vers bakken worden wijzigingen daarna niet meer mee genomen. - Hoeveel bedragen de bezorgkosten?
De bakkerij is gevestigd in Hilversum. Bezorgingen binnen Hilversum worden met een tarief van €5,- in rekening gebracht. Alle bezorgingen buiten Hilversum maar binnen de cirkel Amsterdam, Amstelveen, Utrecht, Amersfoort, Almere hebben een tarief van €10,-. De bezorgkosten worden bij de bestelling op basis van de postcode automatisch berekend. Postcodes buiten het ingestelde bezorggebied worden niet geaccepteerd momenteel. - Waar kan ik mijn bezorgadres invullen?
Bij het afronden van de bestelling wordt het bezorgadres gevraagd. Let op, bestellingen buiten het ingestelde bezorggebied van de cirkel Amsterdam, Amstelveen, Utrecht, Amersfoort, Almere worden niet geaccepteerd! - Hoe laat wordt mijn product bezorgd?
De bezorging wordt met je afgestemd na de ontvangst van je bestelling afhankelijk van je wensen en de planning van de binnengekomen bestellingen. Je ontvangt hiervan een e-mail op de dag van je bestelling en één de avond voor de levering met een geplande levertijd en het mobiele nummer van de bezorger. We doen ons best de afgesproken tijd te realiseren. Indien sprake is van onvoorziene omstandigheden neemt onze bezorger contact met je op. Wanneer je afwijkende wensen hebt doen we ons best rekening te houden met je wensen. Neem hiervoor contact met ons op. - Kan ik zelf een tijd kiezen voor levering?
De bezorging wordt met je afgestemd na de ontvangst van je bestelling afhankelijk van je wensen en de planning van de binnengekomen bestellingen. Je ontvangt hiervan een e-mail op de dag van je bestelling en één de avond voor de levering met een geplande levertijd en het mobiele nummer van de bezorger. We doen ons best de afgesproken tijd te realiseren. Indien sprake is van onvoorziene omstandigheden neemt onze bezorger contact met je op. Wanneer je afwijkende wensen hebt doen we ons best rekening te houden met je wensen. Neem hiervoor contact met ons op. - Welke betaalopties zijn er?
iDeal, PayPal, Visa en Mastercard. - Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Na je bevestigings-e-mail ontvang je standaard een factuur van je bestelling. - Kunnen jullie rekening houden met specifieke afwijkende dieetwensen?
Al onze producten zijn standaard glutenvrij. Mocht je nog andere specifieke dieetwensen hebben, stuur dan een mailtje naar info@glutenfreedreams.nl met je verzoek. We gaan dan samen kijken wat er mogelijk is. - Wat is het bewaaradvies voor mijn product?
Cupcakes 3 dagen, mits in een afgesloten doos en op een koele,droge plaats bewaard. Muffins 3-4 dagen, mits in een afgesloten doos en op een koele,droge plaats bewaard. Wanneer je de muffin uit serveert op dag 3 of 4, verwarm de muffin dan even in de magnetron 5-10 seconden. Luxe Broodjes Het verst en lekkerst op de dag van levering, en anders bewaren in een afgesloten doos 1-2 dagen. Verwarm in dat geval de luxe broodjes 20-30 seconden in de magnetron. Taarten 1-2 dagen, in een afgesloten doos,onaangesneden en gekoeld. Laat je taart goed op kamertemperatuur komen ruim voor het aansnijden. In de doos van je bestelling zit ook een kaartje met een bewaaradvies, door dit goed op te volgen blijft je product het langst lekker. Volg daarom altijd dit advies daar het specifiek is voor het product dat je besteld hebt. - Kan ik mijn gekochte producten invriezen?
Het kan, maar daar veel van de producten botercreme bevatten is het voor die producten niet een verbetering van de eetbaarheid. Het lekkerst zijn de producten op de dag van levering daar ze vers gebakken zijn. - Waarom heten cupcakes cupcakes?
Een cupcake, fairy cake of bun is een klein taartje, bedoeld voor één persoon, dat gebakken kan worden in een klein, dun papieren of aluminium vormpje. Net als bij grotere taarten kunnen er glazuur, botercreme en diverse andere taartdecoraties, zoals fruit en snoep, op worden aangebracht. De vroegst bestaande beschrijving van wat nu vaak een cupcake wordt genoemd, dateert uit 1796, toen een recept voor "een lichte cake om in kleine kopjes te bakken" werd geschreven in American Cookery door Amelia Simmons. De vroegst bestaande documentatie van de term cupcake zelf was in "Seventy-five Receipts for Pastry, Cakes, and Sweetmeats" in 1828 in Eliza Leslie’s Receipts kookboek. Begin 19e eeuw werden de termen cupcake en cupcake op twee verschillende manieren gebruikt . In voorgaande eeuwen, voordat muffinvormjes algemeen verkrijgbaar waren, werden de cakes vaak gebakken in individuele aardewerken kopjes, ramequins of mallen en ontleenden ze hun naam aan de kopjes waarin ze gebakken werden. Dit gebruik is gebleven en cupcake verwijst nu naar elke kleine, ronde cake ter grootte van een theekopje. (Bron: wikipedia) - Waarom heten muffins muffins?
De naam en herkomst zijn altijd tweeledig geweest. Ooit was het een klein cakeje uit Duitsland genaamd muffe terwijl er ook bronnen (o.a. de Oxford English Dictionary) zijn die verwijzen naar het Franse zachte luxe broodje moufflet genaamd. Maar de moderne muffins zijn veel meer gebaseerd op de huidige populariteit in zowel Engeland als Amerika. (Bron: wikipedia) - Wat is het verschil tussen muffins en cupcakes?
Het belangrijkste verschil tussen cupcakes en muffins, zijn de ingrediënten. Bij cupcakes bestaat het beslag uit veel boter en suiker en wordt glutenvrij meel en een klein beetje amandelmeel gebruikt. Hierdoor zijn cupcakes lekker zoet en hebben ze een lichte en zachte textuur, net zoals een luchtige cake. Cupcakes worden altijd gepresenteerd met een toef van botercreme. Muffins bevatten doorgaans minder suiker en boter en worden vaak gemaakt met iets meer glutenvrij en amandel meel én met yoghurt. Ze worden vaak op smaak gebracht door fruit of noten door het beslag heen te doen. De textuur van muffins is daarom ook wat steviger dan die van cupcakes. - Staat je vraag er niet tussen?
Kijk dan in onze algemene voorwaarden of neem contact met ons op: info@glutenfreedreams.nl. - Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
- Dit kan telefonisch, WhatsApp of per mail. Je vind onze gegevens onderaan de homepage.
- Wat als ik toch een klacht heb?
Mocht er iets zijn wat niet geheel naar tevredenheid is, laat het ons dan direct weten. We kijken graag samen naar je opmerking(en) en proberen dan een oplossing te vinden.
|